کد خبر: ۲۵۱۵
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

قهرمان نوجوان کاراته اهداف‌ خود را از سال‌ها قبل نوشته است

هفت ساله بوده که به‌دلیل علاقه‌اش به ورزش در باشگاه نزدیک خانه ثبت‌نام می‌کند و به جای فوتبال تصمیم می‌گیرد فوتسال بازی کند یک‌سالی که می‌گذرد به تشویق یکی از دوستانش که از ورزش‌های رزمی تعریف می‌کرد در کلاس کاراته ثبت‌نام می‌کند اما همچنان فوتسال هم بازی می‌کند چند ماه بعد متوجه استعدادش در این ورزش رزمی می‌شود و تصمیم می‌گیرد به‌طور حرفه‌ای آن را دنبال کند. حمید اردلان یکی از نوجوانان موفق محله طرق است که توانسته مقام‌های زیادی از جمله نایب قهرمانی مسابقات اورآسیایی و مقام اول مسابقات کشوری نوجوانان را در رشته کیوکوشین کاراته کسب کند.

 هفت ساله بوده که به‌دلیل علاقه‌اش به ورزش در باشگاه نزدیک خانه ثبت‌نام می‌کند و به جای فوتبال تصمیم می‌گیرد فوتسال بازی کند یک‌سالی که می‌گذرد به تشویق یکی از دوستانش که از ورزش‌های رزمی تعریف می‌کرد در کلاس کاراته ثبت‌نام می‌کند اما همچنان فوتسال هم بازی می‌کند چند ماه بعد متوجه استعدادش در این ورزش رزمی می‌شود و تصمیم می‌گیرد به‌طور حرفه‌ای آن را دنبال کند.

 حمید اردلان شانزده‌ساله یکی از نوجوانان موفق محله طرق است که توانسته مقام‌های زیادی از جمله نایب قهرمانی مسابقات اورآسیایی و مقام اول مسابقات کشوری نوجوانان را در رشته کیوکوشین کاراته کسب کند.

 

چند گام تا هدف

هشت سالی می‌شود که در رشته کیوکوشین کاراته به‌طور حرفه‌ای ورزش می‌کند، حمید می‌گوید کیوکوشین یکی از سبک‌های اصلی رشته کاراته است که نسبت به سایر سبک‌ها سخت‌تر بوده و ورزشکار باید تلاش زیادی برای کسب مقام انجام دهد. او از زمانی که این رشته ورزشی را انتخاب می‌کند دفترچه یادداشت کوچکی برمی‌دارد و هدف خود را در آن می نویسد: آوردن مقام در مسابقات استانی.

تصمیم می‌گیرد تا بقیه هدف‌هایش را در آن بنویسد: «مسابقات کشور، مسابقات آسیایی، مسابقات جهانی و المپیک.»

بعد از اینکه مقام دوم و سوم استان را کسب می‌کند کنار هدفش علامتی می‌زند و تصمیم می‌گیرد تا بقیه هدف‌هایش را در آن بنویسد: «مسابقات کشور، مسابقات آسیایی، مسابقات جهانی و المپیک.»

حمید تا الان موفق شده نایب قهرمانی مسابقات اورآسیایی، مقام اول مسابقات کشوری، مقام اول مسابقات سوپرفایت خراسان رضوی، مقام اول مسابقات کاپ آزاد، مقام دوم مسابقات قهرمان قهرمانان شمال شرق کشور و بسیاری مدال رنگارنگ دیگر را کسب کند، اما طبق همان دفترچه هر زمان که روی سکوی قهرمانی می‌ایستاد به خاطر می‌آورد که هدف نهایی‌اش کجاست و می‌خواهد روزی روی سکوی قهرمانی مسابقات المپیک برای کشورش افتخارآفرینی کند.

 

تمرین روزانه حتی در زمان کرونا

زمانی که قرار می‌شود انتخاب رشته کند برای تحصیل رشته تربیت‌بدنی را انتخاب می‌کند و به هنرستان امام جواد(ع) می‌رود او می‌گوید: از همان اول می‌خواستم رشته تحصیلی و علاقه‌ام در کنار هم باشد برای همین هم تربیت‌بدنی را انتخاب کردم. به گفته مربیان من در بسیاری از این رشته‌ها استعداد دارم اما می‌خواهم همان کاراته را دنبال کنم تا روزی که به هدف اصلی‌ام برسم.

او بیشتر اوقات فراغتش را با تمرین‌های بدن‌سازی و انفرادی می‌گذراند و هر شب باشگاه می‌رود حتی زمانی که به دلیل شیوع بیماری کرونا باشگاه‌ها تعطیل شده بود ساعتی را در خانه تمرین می‌کرد و امکان نداشت روزی را بدون تمرین بگذراند: آمادگی جسمانی حرف اول را در ورزش حرفه‌ای می‌زند ممکن است چندین دوره قهرمان شده باشید و برای مدت کوتاهی تمرینات خود را کنار بگذارید آن موقع است که دیگر نمی‌توانید مثل قبل در مقابل حریف ظاهر شوید و درصد کمی دارد که پیروز از زمین بیرون بیایید.

حمید موفقیت‌هایش را مدیون حمایت‌های خانواده‌ و زحمات مربی‌های خود مصطفی رحم‌دل و محمدرضا دهقان می‌داند و می‌گوید: هیچ ورزشکار حرفه‌ای نمی‌تواند بگوید به‌تنهایی تلاش کرده‌ام و توانسته‌ام مقام بیاورم با حمایت و تشویق خانواده و آموزش مربی‌هاست که ورزشکار در میدان مسابقه، هم قوت قلب دارد و هم تکنیک و اصول را به‌درستی می‌داند.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
04:00